9 Şubat 2013 Cumartesi

YAŞ PASTA TARİFİ


Merhabalar.Bugün eşimin doğum günü ve ben onun için çok güzel bir yaş pasta yaptım.Eşim çok beğendi.İşte Gökhan'ınım pastası...İyiki doğdun canım
MALZEMELER
3 adet yumurta
4 türk kahve fincanı şeker
3 türk kahve fincanı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
3 yemek kaşığı su
2 yemek kaşığı sıvı yağ
Kreması için
4 bardak süt
1 bardaktan 1 parmak eksik şeker
1 paket vanilya
1 yemek kaşığı margarin
1 adet yumurta
4 yemek kaşığı un
Üzeri ve arası için ;2 adet muz ve 1 adet kivi (isteyen farklı meyveler de kullanabilir)
1paket jöle(arzuya göre)
YAPILIŞI


İlk olarak pandispanyasını hazırladım.Yumurtaları şeker ile köpürene kadar çırptım.Daha sonra un hariç diğer malzemeleri de ekleyip tekrar çırptım.En son unu ekleyip çırpmaya devam ettim ve yağlanmış fırın kalıbına boşalttım.Önceden ısıttığım 180 derecedeki fırında 35 dk pişirdim.Pandispanya pişerken diğer taraftan kremasını pişirdim.Kreması için gerekli olan bütün malzemeleri bir tencereye koydum ve koyulaşana kadar karıştırdım.Piştikten sonra kremayı soğumaya bıraktım ama arada bir karıştırdım(kabuk bağlamaması için).Daha sonra pandispanya piştikten sonra iki eşit parçaya ayırdım.Eğer pandispanyanızın kenarları kuru olursa süt veya portakal suyu ile ıslatabilirsiniz.Pandispanyanın ilk katına kremadan biraz sürdüm ve muz dilimleri yerleştirdi.Üstüne diğer pandispanyayı kapattım.Pastanın bütün etrafını kaplayacak şekilde kremayı sürdüm.Üstünü muz ve kivi dilimleri ile süsledim.En son olarak da vişneli jöle hazırlayıp,pastanın üzerinden gezdirdim.İşte bu kadar.Üstelik bunları yaparken evimin küçük erkeği oğlum Semih de benim yanımdaydı :)






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder